PUKE banner
Vera Pečanić
Pijanistički recital pod nazivom „Ruski skladatelji“

Osvrt na Koncert pod maskama 2

12.11.2020. 08:38 | 194 pregleda | Lifestyle

U Multikulturalnom centru sinoć je održan još jedan koncert kojeg je organizirala Udruga za promicanje kulture i kulturne baštine Tilia Lipik. Donosimo Vam kratki osvrt.

Pijanistički recital koji je održan u srijedu, 11. studenog u Multikulturalnom centru, još je jedan u nizu izvrsnih glazbenih doživljaja. Karlo Ivančić s pravom nosi epitet jednog od najistaknutijih hrvatskih pijanista mlađe generacije.

Ono što odmah upada u uho, da ne kažem u oči, to je primarno snažan zvuk i kristalna čistoća tona. Uz ljepotu odabranih skladbi i izvrsnu izvedbu, imponirala je njegova energija, entuzijazam i uvjerljivost. Pet Skrjabinovih preludija bili su zagrijavanje za ono što je slijedilo. Besprijekorna kontrola instrumenta, a pri tome mislim na rad s pedalama posebno je bila vidljiva u Sonati br. 3 u a-molu, op.28 Sergeja Sergejevića Prokofjeva. Zatim je slijedio jedan od najvećih skladatelja romantizma, Čajkovski. Umirujući Andante Maestoso, iz baleta Orašar, kao žubor potoka preko kamenih oblutaka, katkad življi, katkad mirniji. Nakon kraće pauze slijedila je prava glazbena poslastica, Modest Petrovič Musorgski i njegove Slike s izložbe. Uz uvodnu i prepoznatljivu Promenadu, koja se kasnije ponavlja još nekoliko puta u varijacijama, poseban dojam ostavio je stavak Stari dvorac.

Slušajući izvedbu vrlo lako se moglo zamisliti prazne odaje, hladne, prašnjave i prekrivene slapovima paučine. Još je nekoliko stavaka vrlo osebujno u prikazivanju zamišljenih slika, Tuileries (Djeca se igraju), Ples pilića u ljuskama i Katakombe (S mrtvima na jeziku mrtvih), a sve završava s Velikim vratima Kijevskim. Ne znamo da li je Musorgski doslovno mislio na ulazna „zlatna“ vrata u Kijevsku tvrđavu ili možda na veliku rijeku Dnjepar koja također kao da je velika vrata Kijevska, no saznali smo da Karlo Ivančić to može maestralno dočarati na klaviru.

Njegov nastup pravi je glazbeni doživljaj visoke umjetničke razine i još jedan iz niza nastupa glazbene elite u Lipiku.  Nažalost, pratilo ga je samo četvero posjetitelja, Corona je učinila svoje. (D.M.)