Delfin
Delfin
Medianno
„BRZI I ŽESTOKI“ DOBROVČANIN

Filip Komljenović 3. u Hrvatskoj

09.10.2020. 09:50 | 1731 pregleda | Lifestyle

Piše:
Sezame.pr

Filip Komljenović, 27-godišnji zaljubljenik u motocikle iz Dobrovca osvojio je  3. mjesto u ukupnom pretku Prvenstva Hrvatske u utrkama ubrzanja na četvrt milje, na završnici koja je 12. i 13. rujna održana u Osijeku.

U ukupno tri odvožene utrke Filip je u klasi „Serija 600“, i u konkurenciji 12 vozača, na svom Kawasaki 636 sva tri puta završio na postolju osvojivši dva druga i jedno treće mjesto. Zbog epidemiološke situacije ove sezone vožena je još samo jedna utrka i to u lipnju i vjerojatno bi Filip bio koju stepenicu više u ukupnom poretku da u toj utrci nije rezultatski podbacio. Utrke ubrzanja voze se na ravnim stazama-pistama dugima 402 metra, a vozači su raspoređeni u 6 klasa. 

U ovom brzom, atraktivnom, ali i opasnom sportu Filip je debitirao lani i to pobjedom upravo u Osijeku što je bilo veliko iznenađenje među vozačima ovih utrka koje su poznatije i kao „Streetrace“, a koje je posebno popularizirala hollywoodska filmska industrija serijom filmova „Brzi i žestoki“.

 

Prema utrkama ubrzanja ga usmjerile ozljede

Vozi motore od svoje 6. godine, prvi motor mu je bio Malaguti 50 ccm koji je kao mali vozio po dobrovačkim livadama, a potom se okušao u motocrossu. Kaže da je tada za obitelj to bio jako skup sport i prije svega zbog financija nije nastavio. Pridonijelo nije ni nekoliko padova i lomova. Upravo su ozlijede na neki način i usmjerile Filipa prema utrkama ubrzanja. 

- Još lani sam vozio jako zahtjevnu moto disciplinu Extreme enduro, utrke moto izdržljivosti u kojoj sam se aktivno natjecao tri sezone. Na jednom treningu u ožujku u Našicama doživio sam gadan pad, slomio sam ruku i ključnu kost i završio na operaciji. Poslije toga uslijedio je oporavak i zbog fizičkog stanja u kojem sam bio nisam mogao voziti ništa drugo osim utrka ubrzanja. Obzirom da bez tog moto adrenalina o kojem sam ovisan nisam mogao, odlučio sam se okušati u ovom sportu koji mi je oduvijek bio privlačan i fascinantan, kaže Filip. 

 

Desetak sekundi čistog adrenalina

Na pitanje što ga najviše privlači ovoj disciplini, bez puno razmišljanja odgovara – adrenalin! - Teško je opisati te startove, to „ispucavanje“ motora iz nule i tu silu koju vozač mora upotrijebiti da ukroti motor, da ga iskontrolira. Izlazna brzina nakon tih 400 metara je oko 220 km/h i više, a sve to u samo 10,7 sekundi što je moje najbolje vrijeme. Uglavnom, stvarno pravi „muški“ šus od kojeg te prođu trnci i gdje se često zapitaš jel ovo bilo na rubu, objašnjava Filip.

Uz već spomenutog Kawasaki 636 koji ima 122 konjske snage „na kotaču“, u svojoj moto ergeli ima još dva Supermoto motocikla, KTM 660 ccm i Husaberg 650 ccm. A u novouređenoj radioni je, kako sam kaže, poslastica za sljedeću sezonu 2021. godine. – Isto se radi o Kawasaki 636 na kojem ćemo raditi neke preinake, ovaj put ozbiljnije i profesionalnije. Očekujem dobiti oko 127 konjskih snaga „na kotaču“, a i sa sadašnjim motociklom ja “hvatam“ one koji imaju 126 konja iz razloga što imam malo ekstremniji start što znači da imam najbolje i najbrže reakcije na semafor. Zato bi s ovim napretkom bio među favoritima u Seriji. 

 

Cilj 2021. – naslov prvaka Hrvatske

To je u skladu s mojim ciljevima jer, ako sve bude u redu, sljedeće sezone pucam na prvo mjesto i naslov prvaka Hrvatske, najavljuje Filip. 

Iako nije vozio utrke na kružnim stazama, vozi je na nekim neslužbenim kup utrkama i plan mu je da se sljedeće sezone okuša i u toj disciplini. 

Ukupnu vrijednost motocikala procjenjuje na 15.000 eura i dodaje kako je ovo skup sport, a kao ilustracija, podatak da set guma po sponzorskoj cijeni košta 1.800 kuna, a redovna cijena je 2.800 kn i uvijek na raspolaganju mora imati minimalno dva seta guma po motoru. Sve su to uglavnom vlastita ulaganja obitelji Komljenović, sponzora je vrlo malo, posebno u ovim neobičnim vremenima, ali Filip sa zahvalnošću ističe da je ipak bilo sponzora koji su pomogli da prebrodi ovu tešku sezonu, pa ističe tvrtku Stragatrans koja mu je pomogla s 2.000 kuna, te vlasnike ugostiteljskih objekata „Tržnica“ u Lipiku i „Enigma“ u Pakracu koji su mu pomogli s po 1.000 kuna. Spomenuo bih i Paint workshop Bili za sponzorsko lakiranje motora, kao i sve ostalo sponzore koji nisu iz ovog kraja, a kojima se također zahvaljujem

Kaže Filip da se dobro razumije s postojećim motorom iako, kako sam kaže, još ga nije u potpunosti ukrotio, a razlog je što nema gdje trenirati jer na ovom području ne postoji adekvatna pista pa je najbliže mjesto gdje može trenirati Slavonski Brod. – Zato su meni treninzi praktički utrke. Dođem na utrku, prije kvalifikacija odvezem 4 ili 5 trening vožnji da osjetim stazu, snimimo start, malo analiziramo i popravimo šta se da popraviti i to je to. Zato sam siguran da bi rezultati bili još bolji da imam gdje češće trenirati, kaže Filip, inače član kluba „Moto sport Grip“ iz Slavonskog Broda. 

 

Djevojka Sabina najveća podrška

Najveća podrška je djevojka Sabina koja je s Filipom na svim utrkama. Roditeljima Peri i Ljubici je pak razumljivo jako teško. Kad sam ih pitao kako doživljavaju ovu Filipovu strast, nisu krili zabrinutost.

- Koliko sam ja živaca izgubila to se ne može izreći i nikada se na to neću naviknuti i prihvatiti. Ništa mi nije lakše ni danas poslije toliko godina, kaže mama Ljubica. Tata Pero je Filipa podržavao, ali, kako i sam kaže, donedavno. – To je već postala ludost. Znam mu nekad reći „Dao Boga pa da ti žena rodi Filipa“, kroz smijeh, ali i s dozom ozbiljnosti kaže Pero.

Iako je sam svoj majstor i mehaničar, kada govori o slaganju i preslagivanju svojih motora Filip stalno upotrebljava množinu, a ne jedninu. – Puno, puno vremena je sa mnom u garaži i radioni proveo bratić Andro Komljenović

I u profesionalnom smislu Filip je u auto moto svijetu. Donedavno je radio u autosalonu u Lipiku, a uskoro započinje raditi u jednoj trgovini auto dijelova. Zbog svojih rezultata i činjenice da sam slaže svoje motore, Filip je u moto krugu postao poznat i kao dobar i sve bolji mehaničar pa ga i kolege vozači sve češće traže za usluge. 

- Mene ovo čime se bavim stvarno čini sretnim, uživam u tome, nije mi teško uz posao i druge obaveze provoditi vrijeme u garaži i raditi na motorima. Ovo je za mene više od hobija i nadam se da ću ostati zdrav, da će me izbjeći ozlijede i nezgode i da ću se ovime baviti dok me bude ispunjavalo, zaključuje Filip.