Svaki dan je nova prilika za učenje i rast
Piše:
Matija Kulhavi
Uoči početka nove školske godine, razgovarali smo s Klaudijom Kovač, ravnateljicom Osnovne škole Lipik, koja započinje svoj treći mandat na čelu ove ustanove. U intervjuu nam je otkrila kako škola odgovara na izazove suvremenog obrazovanja, kakvo je stanje s brojem učenika te s kojim se postignućima i novitetima škola može pohvaliti. Ravnateljica Kovač također je podijelila svoja razmišljanja o važnosti izvannastavnih aktivnosti, stanju školske knjižnice i sportske dvorane, te uputila poruku svim učenicima i njihovim roditeljima na početku nove školske godine.
Koliko je trenutno zaposlenih u Osnovnoj školi Lipik?
U Osnovnoj školi Lipik trenutno je zaposleno 50 djelatnika. S ponosom mogu reći da smo uspješan i profesionalan tim, posvećen osiguravanju kvalitetnog obrazovanja za naše učenike.
Broj učenika i upis prvašića
Kakvo je trenutno stanje s brojem učenika u OŠ Lipik? Koliko je ove školske godine upisanih prvašića, a koliko je onih koji su dobili odgodu upisa u prvi razred i koji su razlozi za to? Koliko djece pohađa područnu školu u Dobrovcu? Možete li to usporediti s ranijim godinama?
Ove školske godine imamo 266 učenika, od kojih sedmero pohađa područnu školu u Dobrovcu. Odlukom o ustroju razrednih odjela imamo 25 prvašića formiranih u jedan razredni odjel u Lipiku, a u PŠ Dobrovac idu dva prvašića. Broj učenika se kroz godine mijenjao, pa smo tako u školskoj godini 2020./21. imali 272 učenika, 2021./22. 290, 2022./23. 292, a prošle školske godine 271. U Dobrovcu vidimo rast broja učenika, što nas veseli (2020./21. – 4; 2021./22. – 4; 2022./23. - 5; 2023./24. - 7). Sedmero djece dobilo je odgodu upisa u prvi razred ove godine zbog emocionalne i socijalne nezrelosti te nedovoljno razvijenog govora.
Ima li učenika s poteškoćama u razvoju u lipičkoj školi? Jesu li im osigurani asistenti?
Da, imamo učenike s teškoćama koji se školuju uz Rješenja o individualiziranim postupcima (8 učenika), uz Rješenja o prilagodbi sadržaja i individualiziranim postupcima (13 učenika), a trenutno se za četvero učenika provodi postupak utvrđivanja oblika školovanja. Nastojimo osigurati da svaki učenik dobije potrebnu podršku kako bi mogao napredovati u svom obrazovanju. Osigurano je pet pomoćnika u nastavi.
Kako funkcionira školska kuhinja?
Školska kuhinja funkcionira odlično. Već godinu i pol dana sredstva za financiranje školske prehrane osigurana su za sve učenike, a svaki dan u tjednu imamo kuhani obrok. Ovo je velika olakšica za naše roditelje, a učenici su zadovoljni obrocima.
Imate li problema s vršnjačkim nasiljem?
S vršnjačkim nasiljem imamo sporadične probleme, no uvijek ih uspijevamo riješiti kroz razgovore i individualni rad s učenicima, uz podršku i suradnju s njihovim roditeljima. Prevencija i pravovremena reakcija ključ su uspješnog rješavanja ovakvih situacija.
Izvannastavne aktivnosti i poticanje učenika
Kako potičete učenike na sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima?
Učenike potičemo da se uključuju u izvannastavne aktivnosti prema vlastitim interesima. Imamo širok spektar aktivnosti koje im omogućuju dodatno usavršavanje u različitim područjima kao što su umjetnost, kultura, sport, tehnika i znanost. Važno nam je da se učenici osjećaju slobodno istraživati i razvijati svoje talente.
U kakvom je stanju knjižni fond školske knjižnice?
Naša školska knjižnica dobro je posjećena i funkcionalna. Redovito obnavljamo knjižni fond novim lektirnim naslovima, a trenutačno radimo na povećanju broja knjiga zbog rasta broja učenika u pojedinim razredima. Revizijom ćemo riješiti dio "mrtvog fonda", uz očuvanje broja naslova prema standardima za školske knjižnice. Knjižnica uspješno ispunjava svoju svrhu, uz potrebu daljnjeg unapređenja.
Kakvo je stanje Školske sportske dvorane i koliko je ona iskorištena?
Stanje školske sportske dvorane značajno je poboljšano nakon zamjene starih reflektora novom LED rasvjetom, što je donijelo bolje osvjetljenje i veliku uštedu električne energije. Nakon redovite nastave, dvorana je gotovo u potpunosti iznajmljena sportskim klubovima i rekreativcima, što pokazuje visoku razinu iskorištenosti.
Kako je OŠ Lipik odgovorila na informatičke zahtjeve suvremenog vremena?
Od ove školske godine sve učionice opremljene su pametnim pločama, odnosno interaktivnim ekranima. Također, informatičku učionicu smo obnovili novim računalima, a preko Carneta postavljena je nova internet mreža. Učitelji su zadužili nova prijenosna računala, što im omogućava lakšu i efikasniju pripremu i izvođenje nastave.
Ovo je Vaš treći mandat kao ravnateljice OŠ Lipik. S kojim postignućima, priznanjima i novitetima se škola može pohvaliti tijekom Vašeg mandata?
Prvo što bih istaknula je prelazak na jednosmjenski rad 2018. godine, idejom o prenamjeni unutar prostornih gabarita, što je danas tendencija svih škola. Iste godine uveli smo produženi boravak, e-dnevnike te bili dobitnici Zlatne povelje za najljepši školski vrt u RH. Moj rad je svakako usmjeren na održivi razvoj i zelenu tranziciju. Matična i područna škola su energetskom obnovom dobile novo ruho kroz vanjsku ovojnicu, novo krovište, plastičnu stolariju te led rasvjetu. Postavljene su dvije solarne elektrane, obnovljena rasvjeta u dvorani i uređen vanjski okoliš. Za energetsku učinkovitost nagrađeni smo Zelenom poveljom od strane FZOEU. Naš rad je prepoznat i bila mi je posebna čast preuzeti Povelju zahvalnosti Požeško-slavonske županije. Adaptirani su svi ulazi u školu, arhiva, kotlovnica, predvorje, stepenište te uređena dva nova parkinga. Novim namještajem je opremljena knjižnica, neke učionice i učiteljski kabineti, a kroz par godina nabavljeno 18 interaktivnih ekrana. Putem odobrenog Erasmus projekta imali smo priliku obići europske zemlje i upoznati njihov obrazovni sustav. Trenutno je u izradi projektna dokumentacija za izgradnju Škole u prirodi u vrijednosti gotovo 90 000 eura.
Koja je Vaša poruka za kraj?
Želim zahvaliti našem osnivaču, Požeško-slavonskoj županiji te gradonačelniku i Gradu Lipiku na podršci. Zahvaljujem i roditeljima na suradnji, kao i mojim kolegama na profesionalizmu i predanosti radu.
Dragi učenici, svaki dan je nova prilika za učenje i rast. Ne bojte se izazova jer oni nas čine jačima. Vjerujte u sebe i svoje sposobnosti i uvijek težite najboljem.