LIPIK test
LIPIK test
Radio Daruvar 2
BACK TO SCHOOL HRVATSKA

Osnovnoškolci ponovo u školskim klupama; četiri tjedna prije kraja nastave

25.05.2020. 12:42 | 603 pregleda | Vijesti

Hrvatska ministrica obrazovanja Blaženka Divjak je nakon nekoliko tjedana dvosmislenih poruka o sigurnosti djece u školama i ostavljanju roditeljima na volju da pošalju djecu u njih, konačno donijela odluku i u nedjelju 24. svibnja izjavila da su škole sigurne za đake. Doduše samo za đake od prvog do četvrtog razreda osnovne škole i uz napomenu da je skup isprika za nedolazak djeteta u školu širi nego prije te da je za opravdanje djetetovog izostanka s nastave dovoljno da roditelji izjave da je razlog njihov strah.

Piše:
Tomislav Ević

Nakon ratnih godina za vrijeme kojih je po mišljenju mnogih obrazovni sustav u tako teškim uvjetima funkcionirao mnogo bolje nego ove školske godine, ova će školska godina ostati trajno upisana u Hrvatskoj povijesti kao najturbulentnija od Domovinskog rata. Najprije radi gubitka dobrog dijela školske godine zbog štrajka prosvjetnih radnika koji su radi povećanja svojih plaća na mjesec dana zakinuli osnovnoškolce za pravo na obrazovanje, a nakon toga radi panike i nesigurnosti koju je sa sobom na naše prostore donijela pandemija koronavirusa i posljedičnog udaljenog organiziranja nastave putem televizijskih kanala i virtualnih učionica.

Iako je početno razumijevanje roditelja prema novonastalim uvjetima koje je nametnuo Nacionalni stožer i koji su zatvorili škole i dječje vrtiće bilo u velikoj većini afirmativno, prolaskom vremena i opadanjem intenziteta pandemije simpatije prema mjerama i njihovom popuštanju značajno je opalo, a roditelje je dodatno iziritirala i nametnuta im uloga edukatora svoje vlastite djece jer su iz prve ruke bili svjedocima količine gradiva koje uz djecu moraju proći te koliko to vremena oduzima i njihovoj djeci i njima. U takvoj se atmosferi na društvenim mrežama blago rečeno kritiziralo nastavni kadar, jer se njihov tadašnji štrajk počelo smatrati nepotrebnim i nepravovremenim te jednim od razloga što je ova školska godina u potpunom kaosu, a njih ljudima koji su na prvo mjesto stavili novac ispred djece i njihovog obrazovanja radi kojih su načelno i ušli u taj posao.

Dodatno je obeshrabrujuć bio i nastup ministrice Divjak koja je prije dva tjedna kada su škole „otvorile vrata“, nakon dva mjeseca od njihovog zatvaranja i početka udaljene nastave, prilično neuvjerljivo pozivala roditelje da djecu dovedu u škole dok su mnogi ravnatelji istih škola roditeljima sugerirali da to ne čine. Pripisali to panici ili nedovoljnoj odlučnosti i čvrstoći upravljanja tim resorom ili zasićenju konstantnom neizvjesnošću koju je donijela korona i svakodnevne press konferencije i brojanje mrtvih i zaraženih, roditelji su sve glasnije izražavali svoje negodovanje o čemu smo već pisali kada smo anketirali majke lipičkih osnovnoškolaca.

Rezultat tih prvih „pokušaja“ popunjavanja školskih klupa bio je vidljiv 11. svibnja kada je Osnovna škola Lipik bila prazna, kao i velika većina osnovnih škola u županiji.

Je li ovaj put ministrica Divjak bila uvjerljivija i jesu li je roditelji osnovnoškolaca shvatili ozbiljno provjerili smo kontaktirajući ravnateljicu OŠ Lipik Klaudiju Kovač i ravnatelja OŠ Poljana Tibora Nagyja.

Protekla dva tjedna bila su ključna kako bi rekao ministar Beroš, jer je prema informacijama koje nam je priopćila ravnateljica Kovač u OŠ Lipik danas došla velika većina đaka nižih razreda, točnije njih 109 od ukupno 118, dok je u područnu školu u Dobrovcu došlo njih četvero od ukupno 5 polaznika nižih razreda.

Situacija je skoro identična u OŠ Grigora Viteza Poljana jer je izostao samo jedan od 53 učenika nižih razreda koji pohađaju nastavu u poljanskoj školi. Oboje ravnatelja izrazilo je zadovoljstvo povratkom djece u školske klupe, jer je to ipak najbolji način obrazovanja i prenošenja znanja djeci, unatoč dodatnim izazovima koje nameće pridržavanje higijenskih i dezinfekcijskih standarda koji su radi prevencije širenja koronavirusa propisani od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.