Deseta koncertna sezona u Lipiku
Deseta koncertna sezona u Lipiku
Tihomir Dujmovic promocija knjige
8. WEEKEND MEDIA FESTIVAL U ROVINJU

Hoće li Bandić biti ključan za formiranje vlasti?

29.09.2015. 09:24 | 1103 pregleda | Kolumne

Još se i ne zna datum parlamentarnih izbora, no o njima svi već bruje i kampanje su započele. Za formiranje vlasti ključan će biti Milan Bandić - složilo se pet novinarskih stručnjaka iz nekih od vodećih medija u Hrvatskoj na panel raspravi "Kako ćemo pratiti izbore" održane na Weekend media festivalu od 24. do 27. rujna u Rovinju. Donosim i ostala zapažanja s ovog najpoznatijeg festivala za medije u Hrvatskoj koji je ove godine posjetilo više od 4.000 sudionika iz Hrvatske i regije.

Piše:
Marko Barčan

Na spomenutoj panel raspravi glavnu su riječ imali izvršni urednik Večernjeg lista Zdravko Milinović, zamjenik glavnog urednika Jutarnjeg lista Gojko Drljača, glavna urednica Tportala Đurđica Klancir te Igor Alborghetti, glavni urednik Telegrama dok je raspravu moderirao Tihomir Ladišić s N1 televizije. Složili su se u većini kako će se kampanja voditi oko rješavanja pitanja izbjeglica koje su se pored stvarnih problema nametnuli kao glavno pitanje kampanje. Svi odreda, kao što nalaže i novinarska profesionalnost negirali su pristranost koju im je moderator pokušao prišiti, iako govore kako je normalno da svaki od njihovih novinara političkih komentatora zauzima više stavove određene opcije. Sve vrijeme govorilo se o dvije najjače stranke HDZ-u i SDP-u, nikoga drugoga do kraja rasprave nije se spominjalo osim duela Karamarko i Milanović, do čijeg sučeljavanja sumnjaju da će doći. Neki (Drljača i Milinović) su blagu prednost u pobjedi dali HDZ-u gledajući nadmoć u pojedinim izbornim jedinicama u korelaciji s glavnim pitanjem izbjeglica, a tek na kraju rasprave kad je došlo pitanje iz publike tko će biti ključan u formiranju vlasti, svi su se složili da će to vjerojatno biti Milan Bandić.
 
U prostoru stare tvornice duhana Rovinj na osmom izdanju Weekend media festivala u nekoliko dvorana paralelno dva dana održavala su se predavanja među kojima je ponekad i teško bilo izabrati koje poslušati. Od panel rasprava, predavanja i prezentacija pa sve do radionica na kojima se moglo i praktično nešto naučiti, sve popraćeno zabavnim sadržajima.  Potakla su se neka zanimljiva pitanja koja nam otkrivaju i trendove u medijima. Koji je ključ opstanka današnjih medija i što sve mediji rade ne bi li preživjeli, je li novinarstvo mrtvo, da li sve postaje marketing? Kolika je važna prilagodljivost platformi, kako s oglasima, pričalo se i o tome koliko nam gradovi danas mogu biti pametni i što nam po tom pitanju nosi budućnost? Dok svi gradovi implementiraju ponešto od pametnoga, Dubrovnik je primjerice jedini grad u Hrvatskoj koji ima izrađenu strategiju pametnog grada, a kao jedna od posebnosti su i pametne lampe koje uz to što štede energiju imaju senzore putem kojih šalju informacije o buci, zagađenosti zraka i drugim vremenskim prilikama.

Danas više nego ikad živimo u vremenu u kojem nema "svetih krava" te oni koji nisu prilagodljivi rastućim trendovima vrlo brzo odlaze u zaborav. Ipak je danas najveća svjetska taxi kompanija (Uber) ta koja nema svoja vozila, najpopularnija medijska mreža (Facebook) ne proizvodi sadržaj kao i što najveći ponuđač smještaja (Airbnb) nema svoje nekretnine za iznajmljivanje.  Digitalizacija je poremetila tradicionalnu industriju, mnoge je srušila, a isto tako mnogima pružila priliku da u kratkom roku postanu tržišni lideri.